Een inkijk bij een doorsnee service dag van Roofing Service
Het is een vrijdag. De hier voorafgaande dag en avond heeft het weer eens behoorlijk geregend en gestormd in ons landje. De telefoon staat roodgloeiend. Een dag waarop onze dames en heren (lees: mannen) van de service weer alle zeilen bij moeten zetten om onze klanten tevreden te stellen, lekkages te verhelpen en gevolgschades te voorkomen c.q. in de kiem te smoren. In dit artikel geef ik u een inkijk van hoe een dag bij onze service eruit ziet. Hiervoor ben ik een dag op stap geweest met één van onze vakkundige servicemannen.
Het eerste adres
Voor het eerste adres zijn de serviceman en ik afgereisd naar een pand in Son. De servicemonteur begint met het lokaliseren van de lekkage. Dit gebeurt onderdaks ofwel van binnenuit. Dit geeft namelijk (uiteraard niet altijd) een goede indicatie van waar het lek zich bevindt. Op het dak bleken inderdaad op deze plekken scheuren in de PVC kunststof dakbedekking te zitten. Met een geel krijt worden nu de slechte plekken gemarkeerd en wordt er een oplossing bedacht de lekken te verhelpen met de juiste geschikte materialen.
Om een goede hechting te kunnen verkrijgen worden de plekken grondig gereinigd en gedroogd. Ook al betrof het een dak dat eigenlijk aan vernieuwing toe is, heeft onze servicemonteur de lekkages in ieder geval verholpen. Een eerste tevreden klant!
Het tweede adres
Voor het tweede adres stond een locatie in Waalwijk in de planning. Het betrof hier een adres alwaar zich meerdere lekkages zouden afspelen op diverse verschillende daken. Op locatie wonnen we informatie in van een mevrouw aldaar werkzaam en aanwezig. Dat er inderdaad sprake is van meerdere lekkages is niet gek te noemen zo konden de serviceman en ik concluderen toen wij op de daken stonden.
Om instortingsgevaar te voorkomen zal onze serviceman echter niet weg gaan om dan in ieder geval een beetje doorstroming van het water mogelijk te maken. En een los plankje wordt daarbij niet vergeten. In zoverre een tevreden klant!
Voor het derde en laatste adres zijn wij afgereisd naar een gebouwencomplex in Oss. Dit complex kent een gigantisch arsenaal aan daken, welke ook nog eens van reusachtige omvang zijn. De locatie was voor onze serviceman dan ook niet onbekend. Samen met een man op locatie hebben we de lekkages van binnenuit gelokaliseerd.
Een 4-tal plasjes water waren op verscheidene plaatsen op de vloer waarneembaar. Door die goede lokalisering werden de scheuren in de ECB kunststof dakbedekking redelijk vlot gevonden. Deze gemarkeerd met een gele krijt. Uit de bus haalde de servicemonteur de juiste geschikte materialen (Resitrix) en zijn gereedschappen en heeft de scheuren netjes hersteld met een reparatiestuk.
Tevreden klanten. Hard gewerkt. Weekend verdiend.
Rinse Bosch
Roofing Service Nederland